July 23, 2009

Maiz morado

I dedicate this drawing to another very good friend : Sofie. She asked me to bring some packages of 'Mazamorra morada' with me. The origin of this more than delicious dessert is black corn or ' maiz morado'. The peruvians make a drink of it by boyling the corn and filter the juice of that and mix it with sugar, what is called 'chicha morada'. If you add some fruits and make the juice a little bit thicker then we call it 'mazamorra morada'. Or just by this bag above ;) and ready it is.

Deze tekening draag ik op aan een andere goede vriendin : Sofie. Ze vroeg me een paar zakjes 'mazamorra morada' voor haar mee te brengen. De basis van dit heerlijke dessert is zwarte of paarse maïs. Hier maken ze er een drank van door de mais te koken en het sap daarvan te filteren en zoeter te maken met suiker. Dat noemen we 'Chicha morada'. Als je dit sapje aandikt met maizena en een beetje ananas of ander lekkers ingooit bekom je 'mazamorra morada'. Of nog makkelijker, gewoon een zakje kopen hier of bestellen bij mij ;), 't komt eraan he sofietje!

1 comment:

Rita (Oma poepa) said...

.. en jij gaat me eens trakteren op dat lekkers?